onsdag 18 september 2013

Soffa

Den här soffan har jag länge lurat på att göra. Den är klädd med tyget från vår soffa på jobbet, begagnad redan när vi fick den, och inte blev det bättre av att mössen trivdes i den. Kudden är rätt och slätt en klädd knapp. Katten har Hanna Meeronen nålfiltat. Och den lilla musen har jag köpt på Skala Minimal bara för att kollega Carina ska känna sig som hemma. Det som jag fotat soffan på är ett sånt där gammalt tapetskydd som man satte över sängar på 50- och 60-talen. Jättebra att lägga trägolv av!

3 kommentarer:

  1. Vad synd att jag inte kom iväg till din utställning... jag hade så gärna velat se dina alster i verkligheten!!
    Soffan är kanon bra den och kissen sover gott i den!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du är helt makalös på att fixa smått, men musen var den verkligen nödvändig på den fina soffan, ler......

    SvaraRadera
  3. Undrar om det blir ngt "soffhäng" i denna också;)Vilket hantverk Birgitta!

    SvaraRadera