måndag 3 september 2012

Lavendel





I lördags hade jag besök från huvudstaden - Sigrid och hennes man kom förbi en sväng när de var på väg till Göteborg. Vi bor ju inte så långt från E 20, så det passar ju utmärkt att titta in här då. Sigrid hade med en underbar låda med lavendelsticklingar, blir jättefin i den trädgård som jag planerar. Dessutom fick jag ett ummer av den tyska miniatyrtidningen 1 zu 12, det nummer som har ett reportage om den fina miniatyrhusbåt som Sigrid byggt. Det fanns några trevliga gör-det-själv-tips i tidningen som jag ska försöka mig på trots att min tyska inte är vad den borde.

5 kommentarer:

  1. The lavender box is a treasure. Great gift to enjoy.
    Hugs, Drora

    SvaraRadera
  2. Rediga plantor skulle jag nog kalla gåvan du fick!! Båten är inte så dum den heller!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Sigrids låda och blommor var jättefina!Lycka till med tyskan...
    Lena!

    SvaraRadera
  4. Hola Birgitta
    Muchas gracias.
    Me encanta esa lavanda se ve tan real.
    besitos ascension

    SvaraRadera