söndag 4 mars 2012

Las Vegas mm

Till Las Vegas skulle jag gärna vilja resa, men för närvarande är jag fullt nöjd med att ha fått se en fin modell av staden på Mini-Wunderland i Hamburg.

Det fanns så otroligt mycket att titta på! Bilden ovan är från modell av en rockkonsert - mat och tältplatsen i utkanten. En bekant sak fanns ölöppnare i form av en ölback. Den här ölöppnaren har jag själv 2 exemplar av som jag har placerat i ett av mina tittskåp, i den här skalan har den blivit ett utskänkningsställe!
En avdelning är tillägnad Skandinavien. Ishotellet fanns också med, dock i en annan variant än den jag sett.

2 kommentarer:

  1. Hej Birgitta.

    Visst är det helt fantastiskt att se detta miniatyrland i Hamburg. Vi var själva där under novemberlovet i höstas. Sonen var mycket imponerad. Kan varmt rekomenderas.

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen helt otroligt! Nu åkte jag i sällskap med vuxna, men det blir nog en ny tur i höst med mina tågintresserade barnbarn!

    SvaraRadera