torsdag 1 december 2011

Vad fort tiden går!

Nu under höstmånaderna har jag färdigställt ett tittskåp som inbjöd till att visa flera av de möbler och miniatyrer som jag har köpt eller gjort de senaste åren. Lådan är en gammal sockerlåda, och jag tänker mig att det är en del av en elegantare våning som ägaren hyr ut till en kvinna som reser mycket, är intresserad av djur (främst ugglor), konst och miniatyrer.
Här är sov/arbetsrumsdelen, och det finns även en liten pentrydel. Jag gillar compact living! Tigerfällen passar inte alls in, men det är meningen, vad ska man göra när man är trångbodd?
Som synes är det min egenhändigt gjorda docka som bor här, och så småningom får hon kanske en besökare. I skåpet ryms ett dockskåp, där finns fortfarande en del att göra.

8 kommentarer:

  1. Es un apartamento fantastico, lo has ambientado de maravilla.
    Me encantan todos los detalles que has puesto.
    besitos ascension

    SvaraRadera
  2. Tiden går fort när man har roligt... men det gör den ju även när man inte har det förstås!
    Ditt nya skåp är ättefint precis som allt annat du "micklar" med.
    Han en fin advent och en god jul!
    Kram

    SvaraRadera
  3. This is a lovely small apartement, i love the admosphere in there.
    Real cosy, specially when the lights are on.
    Hugs
    Maria

    SvaraRadera
  4. så fint!! sköt om dig, weronica

    SvaraRadera
  5. Herrejöses vad duktig du är! Jag ser framemot mitt besök hemma hos dig.

    SvaraRadera
  6. Åh så fina färger och saker! Tigermattan ser fin ut - bra jobbat! Ugglan och ekorren är jättefina - har du gjort dem själv?


    Lena!

    SvaraRadera
  7. Du är så välkommen, Carina!

    Lena, jag har tovat flera djur som finna i skåpet, bla ekorren, men fågeln som du ser ska föreställa en fiskgjuse, hihi! Fast det finns en tovad uggla också.

    SvaraRadera