måndag 13 juni 2011

En miniresa

I går var jag på en liten resa med dockskåp och miniatyrer i sikte. I gryningen styrde Caroline och jag kosan mot Västerås. Serie och leksaksmuseet på Tidö slott fick ett besök av oss, många fina dockskåp, en del gick dock knappt att se in i. Tur för oss att en annan besökare mer eller mindre bröt upp en dockskåpsfront till museievärdens förskräckelse...

Men först besökte vi Minimis smått och sånt, i flera timmar var vi där och rotade igenom Mias lilla affär, kaffe och goda kakor fick vi också. Mia har en så fin lampa på sin första sidan på sin hemsida. Den är antik och hon tänker aldrig göra sig av med den sa hon. Men eftersom jag tyckte att det var en trevlig modell så gjorde jag ett försök att kopiera den, så här blev det. Mia tyckte resultatet var ok och bad mig göra en beskrivning för hennes blogg, här är den.

På samma blogg finns just nu en omröstning, Mias hus som Caroline Dahlgren har gjort ska döpas. Mitt förslag är Glädjegården för jag tror att Mia kommer att ha stor glädje av sitt alldeles egna hus, och det är jag så partisk så jag tänker rösta på! Det är också en utlottning bland de som röstar, så alla har möjlighet att vinna något som Mia gjort själv.

4 kommentarer:

  1. Que maravillosa lamparita, es una preciosidad.
    besitos ascension

    SvaraRadera
  2. The lamp is absolutely wonderful. When I first looked at the picture I actually thought that it was 1:1 size as it looked so "real". Wonderful work Birgitta.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Gracias!
    Kiitos!
    Tack Malin!

    SvaraRadera