fredag 7 januari 2011

Jag fyller min sommarstuga med saker

Den allra roligaste delen i skapandet av en miniatyrmiljö är när alla stora saker är klara. Målning av tak, tapetsering och tillverkning av möbler, alternativt inköp av möbler. Då är det dax att göra småsakerna som behövs för att miljön skulle kunna fungera även i verkligheten. Just nu är jag i den processen med min sommarstuga. Jag har bl a tillverkat resväskor av tablettaskar att ha under sängen (för det har man i en sommarstuga) och ett litet bord av restvirke och ätpinnar och pallar av flaskkorkar och pärlor till schackspelet.

För att ett kök ska fungera behövs kylmöjligheter och diskmöjligheter. Så jag gjorde ett kylskåp av en tuggummiburk, ett diskställ av tandpetare och en diskbalja av en minismörask.

Jag har så roligt!

6 kommentarer:

  1. The luggage pieces under the bed are fabulous. Did you make them? I also like the dish dryer on the kitchen counter. Everything looks homy and comfy.

    SvaraRadera
  2. Åh, vad mycket roligt att titta på! Du är otroligt uppfinningsrik, Birgitta! Diskstället, baljan och diskborsten var mina favoriter.

    Lena!

    SvaraRadera
  3. Thank you Drora! Yes, I´ve made the luggage myself by some tablet boxes of metal and suede pieces.

    Tack Lena! Diskstället beskriver jag närmare på forumet, diskborsten är köpt hos Madame Blå i Danmark.

    SvaraRadera
  4. Birgitta, me encanta el realismo que le das a las miniaturas.
    Esa cama es una maravilla y la cocina me encanta.
    besitos ascension

    SvaraRadera
  5. Hej Birgitta! Nu är jag snart tillbaka på Blogger... tror jag. Det har ju förbättrats en del...
    Att du har roligt det kan jag förstå... det började klia i mina fingrar också när jag tittar på det här inslaget!!
    Ha det gott
    Bibbi

    SvaraRadera