söndag 3 oktober 2010

Ibland överraskar jag mig själv!

Det här är inte riktigt min stil, det liknar ingenting som jag gjort förut! I går var jag på kurs i Göteborg och lärde mig lite om att dekorera möbler av Weronica från Crazy4minis . Byrån skulle först byggas ihop från byggsats, sedan målas och dekoreras. Lådorna är tapetserade med en lätt bisarr jugendtapet och ovandelen är belagd med slagmetall. Cilla från Minst gav vägledning i hur man klär möbler och jag fick klä en divan med ett antikt tyg som Cilla köpt i Paris. Den tjusiga mönsterpassningen hade Cilla ordnat i förväg så den kan jag inte ta åt mig äran av. Men en exentrisk möbel blev det helt klart!
Som sagt, inga färger och mönster som jag skulle kommit på tanken att göra om jag bara suttit hemma i min kammare, det är allt tur att man kommer ut i stora världen ibland!

4 kommentarer:

  1. Hej
    Håller med - mönstervalen är inte vad man själv
    skulle ha kommit på - men så läckert det blev.
    Framförallt tycker jag att divanen blev
    ursnygg, men byrån är också fin - båda möblerna
    är dessutom mycket originella! Nya influenser och
    nya infallsvinklar är aldrig fel!

    Hälsningar
    Eva J

    SvaraRadera
  2. A very special sofa, I like it!

    SvaraRadera
  3. Tu has aprendido buenas técnicas. Ahora las pondras en práctica en tu estilo. El sofá está muy bien tapizado.
    Besos Clara.

    SvaraRadera
  4. Brigiita, I really love both pieces of furniture!!! They are so wonderful!! The couch looks like it is covered with vintage kimono fabric and is so lush!! Nothing I would think of either but both are so fabulous!! Love the chest too!

    SvaraRadera