onsdag 9 juni 2010

Det var en gång en hiskelig termometer...

För lite mer än en månad sen tvärnitade jag vid en loppis utanför Fagersta, gjorde ett fynd, en inomhustermometer som någon köpt som souvenir och hemfört till Sverige. Den fick kanske sitta på hedersplats i hemmet, påminnande om den långa resan och som en trofé som vänner och bekanta kunde beundra. Och så visade den ju temperaturen också. Så en dag befanns den av någon anledning vara av noll och intet värde (i alla fall inte mer än 10 kr) och hamnade på loppisen.
När jag sågat i den hade jag 3 delar, den mittersta ska förses med spegel och den delen längst till höger kommer att få nytt liv som altartavla. Och delen längst till vänster blev en dörrkarm till en fuskdörr till swimmingpoolen i mitt Nettohus.


Jo, det finns en del till, själva termometern, den sitter på min anslagstavla och visar pålitligt temperaturen i mitt arbetsrum om jag skulle få för mig att kontrollera den. Där ser man.

2 kommentarer:

  1. Birgitta, vilken bra resultat och fin färg det blev på din dörr! Snyggt med det "frostade glaset" också, du är ju så kreativ!

    Lena!

    SvaraRadera
  2. Tack Lena! Jag kör med samma färg genomgående på det som ska vara "vitt", en nyans som heter Folkkär. behöver du frostat glas så säg till, jag har gott om det!

    SvaraRadera