fredag 13 november 2009

Agadir!

Vi har varit på en liten solsemester till Marocko. Varmt, roligt och härligt på alla vis! Mer bilder finns här på hemsidan: http://www.hoskarlssons.se/23289035

Lite minisar köpte jag förstås i Marocko, det fanns inte så mycket, men det som fanns köpte jag. Högst upp på trappan en lampa som nog är avsedd att hänga i en backspegel eller nåt. Den lyser om man vrider på underdelen. Jag ska måla den i kopparfärg och kanske även måla glaskupan lite. Under står en liten pärlbesatt metallkista. Sedan finns det 2 små silvertofflor och en fingerborg eller vad det nu är, kan bli en fin kruka. Till vänster om trappan ligger fint guldband och en guldbukett som suttit om den fina träasken som står till höger om trappan. Asken blir ett fint väggskåp, tror jag. I asken låg en minikopia av Koranen, fullt läsbar om man har god syn eller ett förstoringsglas, förutsatt att man kan läsa och förstår arabiska. På golvet finns några äkta mattor, egentligen kylskåpsmagneter och bokmärken. Det blåa är innerlock från Cocacola-flaskor, begärliga tallrikar som inte finns att få tag på i Sverige. Längst bak står en påse stjärnmakaroner, något som jag här hemma endast hittat i Varma Koppen-soppor.

3 kommentarer:

  1. Ser ut att ha varit en härlig semester med sol och värme!! Precis vad man behöver så här års...(fina bilder på din hemsida!)
    Massa fina miniatyrfynd du gjort också!

    Hälsningar Lena!

    SvaraRadera