onsdag 12 augusti 2009

Morotskaka på Svampen i Örebro

Att i bil åka omkring på egen hand i Sverige har sina fördelar. Man kan stanna till vid varenda loppisskylt, spela "Brothers in arms" oavbrutet på bilstereon samt fika på Svampen i Örebro och då åka hiss upp och ner hur många gånger som helst om man vill (fast jag nöjde mig med 2 ggr, och det var helt oavsiktligt, jag lovar!).

Vattentornet Svampen är nästan jämngammal med mig och ligger strategiskt till för mina utspridda nära och kära, så här hade jag ett av mina 50-årskalas. Till Svampen for också min storasyster på skolresa, för det hände sig på den tiden då skolbarn fick besöka platser som gav hopp om framtiden, numera verkar man hellre blicka bakåt.

Morotskakan var god, ingen kanel. Ett minus för den sockriga glasyren men ett stort plus för att den var så liten, för nu är jag lite trött på morotskakor. Så det här blir faktiskt den sista morotskakan som jag recenserar.

2 kommentarer:

  1. Vad blir det härnäst då? Cupcakes kanske. Finns ju så många olika varianter så det behöver man aldrig tröttna på.

    SvaraRadera
  2. Trevlig sysselsättning, fika med morotskaka.
    Fina saker du hade gjort på kursen!

    Helen i Huddinge

    SvaraRadera