torsdag 9 juli 2009

Morotskaka på Hova Konditori

Den här veckan är det Riddaveckan i Hova. Ett spektakel som man blir glad av och därför ser jag till att åka dit varje år. Kommers med medeltida förtecken, musik och eldar, och så en och annan loppis. I år lite regnigt tyvärr, därför var det extra mysigt att kliva in på Hova Konditori och fika. Morotskakan hade en synnerligen trevlig dekor, orangefärgad kokos, godisbit och chokladkrona, och det var inte bara för att det är Riddarvecka. Fö en rätt ordinär morotskaka. Mitt resesällskap, som åtminstone i teorin har god koll på både kalorier och kronor, vill gärna att jag framhåller det fördelaktiga priset: 31 riksdaler för både kaffe och morotskaka, och samma pris om man tog gräddbakelse i stället (vilket resesällskapet passade på att göra).

3 kommentarer:

  1. Alla morotskakor blir väl rätt ordinära om man väl har fått smak på din hemmagjorda :)

    Jag har f.ö gjort en "Ö. Skatt" och uppnått mitt mål med att komma in på Arbetsterapeutprogrammet.

    SvaraRadera
  2. Hon (resesällskapet) skulle behöva en morot..;)

    SvaraRadera