onsdag 17 juni 2009

Skål, tammefan!

Medan jag roade mig i Finland var det några andra, troligen mopedburen ungdom, som roade sig med att åka omkring i en Stockholmsförort och beskjuta bilar med något skjutvapen. Över 70 bilar råkade illa ut, däribland min bil som just på grund av det just nu inte har någon sidoruta vid förarplatsen. Som om det inte kan vara trassligt att framföra fordonet ändå...

Alltnog, för att lätta upp tillvaron tog jag tillvara en del av glassplittret och gjorde en vinkylare av ett Treorör som jag lyckades såga av ganska rakt och kompletterade med två delar av hyske/haka-knappet. Målade utvändigt, inuti är röret naturligt guldfärgat. Vinflaska av grönmålad engångsspruta + etikett och guldfolie och så glassplittret som klirrande is.

4 kommentarer:

  1. Snyggt jobb! Tråkigt med bilen dock. Här i närheten finns en glaskonstnär som åker till busskurer när de blivit sönderslagna och samlar upp glaset och smälter ihop det lite till ljusstakar och graverar in busshållplatsens namn och datum i botten. Mycket fyndigt och snyggt tycker jag! Destruktion och skapande på samma gång, precis som din kylda vinflaska.

    SvaraRadera
  2. Det måste ju finnas en kula eller något i bilen om den inte gått rätt igenom? Då kan man ta reda på vilket vapen som använts. Det kan ju vara kul att veta för t.ex. mig!

    SvaraRadera
  3. Du är välkommen hem för att städa bilen ;)!

    SvaraRadera
  4. Alltså, jag visste ju redan att du var en sann återvinningsvän men att komma på just när nån skjutit på ens bil att man kan återanvända glassplittret..;-) Väldans fint blev det i allafall.

    SvaraRadera