onsdag 24 juni 2009

Morotskaka på jobbet

Idag var det min tur att ta med något till fikat på jobbet. Hade tänkt göra morotsmuffins som jag hittat recept på i tidningen Land, ursprungligen från en bok som heter "Muffins och smoothies" . Innehåller både morötter och valnötter. De fina muffinsformar som jag köpte igår var som bortblåsta när jag packade upp kassarna, det fick bli en hel kaka istället med något osäker gräddningstid, kanterna blev lite väl torra. Omdömen: "10 poäng av 10 möjliga", "god men mättande", "fantastiskt god". Själv gillar jag ju allt som innehåller valnötter, men frågan är varför det är kanel i så många morotskakor, det var det i den här också, bakar jag den någon mer gång tror jag att jag provar utan.

P.S. Har fått lite bakläxa på de redovisade omdömena. Det ska förutom "god och mättande" tilläggas att den är "nyttig" också.

Det känns verkligen bra att den här konsumentundersökningen av bakverk tas på det allvar den förtjänar!

1 kommentar: