söndag 10 maj 2009

Midvinterduell


Den här brevlådan passerar jag varje gång som jag går "runt ägorna", ja, det är ju inte mina ägor men nån äger ju dem, eller hur? Och varje gång jag kör till jobbet passerar jag den här brevlådan. Den är nyss utbytt, fastighetens tidigare brevlåda satt lite längre bort och hade ett eget litet tak som såg trevligt ut, men i arla morgonstund var den intill förväxling lik en människa så en och annan tvärnit har det blivit, man vill ju inte köra på någon, men det är ju inte så bra att köra på brevlådor heller.

Som framgår av fotot har den nya brevlådan en redig betongfot, tyvärr hjälpte inte det, häromdagen låg den raklång på backen, påkörd eller omkullknuffad, vad vet jag..? Nu har fastighetsägaren satt på ytterligare en ram runt och fyllt med betong. Väntar med spänning på hur det ska gå i framtiden för brevlådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar