tisdag 24 mars 2009

Roliga bilder

Det finns en typ av bilder som jag utan att riktigt begripa det själv tycker är våldsamt roliga och det är när två människor trycker varandras händer och ser till att få det förevigat. För några år sedan befann jag mig själv plötsligt i den situationen, det var när jag träffade vårt fadderbarn (som synes fadderkarl numera) Mutisoo i Kenya och jag överlämnade pengar och lite annat, och han, slumbarnet, ville posera. Och förra sommaren när jag var i Muminvärden med mellanprinsen arrangerade jag faktiskt själv en sån bild med själva Muminmamman och hade jätteroligt!

För några veckor sedan såg samma typ av bild föreställande några herrar som "öppnade för sänkta löner" för metallarbetarna. Då kändes det faktiskt inte lika roligt längre...






1 kommentar:

  1. ...tur att ni inte hade samma "handslag" som Michael Jackson...eller är det du som är den "felande" länken där mellan..;?
    "Black or White"

    SvaraRadera