onsdag 18 mars 2009

Ett par = 2!

Jag fotograferade mycket annat än brevlådor när jag var ute och gick häromdagen. Träd och skräp bl a. Det ligger så otroligt mycket skräp i dikena och jag funderar på om det ligger en idé bakom att sprida ut skräpet, att det är lättare för naturen att ta hand om det då än när man samlar det på ett och samma ställe. Men snyggt är det inte, och jag visar ingen bild på det.

Däremot vill jag visa de här träden som jag beundrat många gånger, de växer precis vid Dinners, norrut. Det ser ut som ett enda träd på lite håll, men är ju två med (som det ser ut) en och samma krona. En fin parsymbol, tycker jag, man hör ihop men var och en fungerar självständigt. Och försvinner det ena trädet så kommer det att ta lång tid innan det andra trädets krona fyller ut till en helhet - om det någonsin hinner göra det under sin livstid.

1 kommentar:

  1. Kom att tänka på Sparbanken och undrar vart pengarna tog vägen..;?

    SvaraRadera