söndag 15 februari 2009

Vatten är mitt element

Det är i dag exakt 2 år sedan kortet ovan togs, det var på min 50-årsdag som jag firade på Spa Nådendal utanför Åbo. Bortom staketet finns en vik av Östersjön och isen var så tjock att vi senare promenerade runt Muminvärlden som ligger ett stycke bort. Stunden då jag befann mig med en drink i utomhuspoolen var mycket kort, hade knappt kommit ut förrän två arga badvakter skrek åt mig på finska något som förmodligen betydde att det var FÖRBJUDET att skåla i bassängerna. Men Robban hann ändå föreviga den.

I dag på min femtioandra födelsedag har jag provat fridykning för första gången. Inte helt lätt att få ordning på andning mm, fick ett par rejäla kallsupar. Men jätteroligt att kunna se under vattnet och skoj att träffa andra vuxna som har skoj i vattnet. Dök även från svikten 2 ggr och kände mig jättemodig.



5 kommentarer:

  1. Herrgud Birgitta hur ska det här sluta?
    Du kommer att bli fisk i ditt nästa liv!

    SvaraRadera
  2. Grattis än en gång på födelsedagen.

    Jag skall nu titta på alla kul kort.

    Hur hinner du med allt kul??

    Gun-Marie.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Hoppsan...grattis..;)

    SvaraRadera
  5. Hmm, det såg ju inte så snyggt ut när man raderar en kommentar, hade ju bara stavat fel...

    I alla fall. Möjligt att jag blir fisk i nästa liv, men i detta liv satsar jag på att vara frisk.

    Om man låter bli att göra tråkiga saker hinner man med att göra roliga saker.

    ...och tackar för gratulationerna!

    SvaraRadera