lördag 7 februari 2009

Fler brevlådor och en liten förödelse

Den här bilden är tagen för ca 6 år sedan och visar vår dåvarande (3:e från vänster) brevlåda samt våra 5 närmaste grannars. Kvällen innan hade jag ställt i från mig min bil lite slarvigt på garageuppfarten, upprinnelsen till detta slarv var tro det eller ej att förhindra att en annan olycka skulle ske. Alltnog, efter en liten stund gjorde bilen en prydlig U-sväng på egen hand och backade rätt upp i brevlåderaden. Jag fick ta en tur runt i grannskapet på fredagkvällen och förklara mig. de blev faktiskt varken ledsna eller arga, tvärtom var de rätt roade, men det var som sagt en fredagkväll. Och brevlådekraschen blev turligt nog det enda resultatet av mitt slarv.

3 kommentarer:

  1. Livet bär på olika överraskningar både positiva och negativa och många får man skratta åt,den här är bara för underbar.........Tack för du bjuder på dig själv Birgitta.

    SvaraRadera
  2. Hejsan. vad kul att du börjat blogga och vilket tjusigt tittskåp. Brevlådeolyckor är lätt hänt. Min sambo jobbar ju i skogen och en av timmerbilarna råkade backa över en postlåda av plåttyp som han fick gå upp till ägarna och försöka ursäkta sig över. För att se de breven i den lådan behövde de nog använda konservöppnare för den blev rätt platt. Men de fick en ny fin i trä i utbyte så de blev nog glada.

    Ha det bra.

    SvaraRadera