onsdag 4 februari 2009

Man ska vara snäll mot fötter!



De här skorna är nästan perfekta! Snygga, prisvärda (750:- på Haglöfs outlet i Avesta) och eftersom de är av GoreTex-material är de vattentäta. Den 17/5 -08 vandrade jag och Marie-Louise Pilgrimsleden på Kinnekulle, från Husaby till Forshem. Det regnade så mycket att tom underkläderna gick att vrida vatten ur. Men om fötterna var jag helt torr! När jag skulle köpa skorna överskattade jag min simultankapacitet och tog med mig yngsta barnbarnet med påföljd att jag köpte för små skor... Jag går säkert in dem, tänkte jag. 7 månader och säkert 50 mil senare och med tryckskador på stortårna har jag givit upp och köpt ett par Adidas Walking, billigare och även de i GoreTex, dock inte så snygga. Men nu går jag hur långt som helst, i snitt ca 20 000 om dagen. På moln går jag!

3 kommentarer:

  1. Jag är imponerad av alla dina steg.
    Nu till en "viktig sak" gå in på inställningar på din blogg och sedan kommentarer och ändar så att alla kan skriva till dig.
    Ex blogg.se kan inte kommentera dig om du inte ändrar där.
    Kram.....

    SvaraRadera
  2. Nu har jag gjort det, tack för supporten Carina!

    SvaraRadera
  3. ...vi börjar med fotbad...och slutar med hjärntvätt..;)

    SvaraRadera