onsdag 18 februari 2009

I mål!

Så här trevligt såg det ut när yngsta barnbarnet och hennes mamma sprang i mål efter en springtävling på dagis i maj i fjol.

Utan några jämförelser i övrigt så kan jag nu meddela att jag under eftermiddagen nådde Prag, som nr 14 i hela tävlingen och nr 1 i min avdelning, Skogstorp. Eftersom tävlingen fortsätter till 5/4 fick jag nya mål att traska mot, Milano och Paris tex, får se hur långt jag kommer... Jag fick också ett fint diplom att skriva ut där det står att jag gått 605 km på 35 dagar. Eftersom mitt stora mål är att gå i Agneta Sjödins fotspår (och då menar jag inte att bli programledare på TV4, utan att pilgrims leden i Spanien, Santiago de Compostela som är drygt 800 km lång) så inser jag att det nog kommer att ta ett antal semesterdagar.

3 kommentarer:

  1. Grattis! När du går Santiago de Compostela kan du gå mer koncentrerat varje dag. Men det kommer ta tid.

    SvaraRadera
  2. Tur att en del får fler semesterdagar då =)

    SvaraRadera
  3. Trevligt att du hittade hit, Mattias! Antalet semesterdagar är fö inte den enda fördelen med att åldras!

    SvaraRadera