söndag 8 februari 2009

Fler lådor för brev och post - fast mindre

Som både brev/post-lådefreak och miniatyrälskare så tycker jag förstås att det är roligt med pyttelådor också! De 3 längst till vänster är kylskåpsmagneter inköpta på Post-muséet i Stockholm, den modernaste är vanligtvis placerad i mitt torgståndstittskåp som "utomhus- och nutidsmarkör". 2:a från höger är en souvenir från Malmö, det stod Malmö på locket men eftersom ingen av dockorna i dockhuset svarade när jag ropade Malmö, så målade jag över det. Jag får väl skriva dit ett nytt namn när jag vet vad de heter. Den röda brevlådan är köpt i en webshop för miniatyrer, kommer eventuellt att målas om sen.

2 kommentarer:

  1. "Stick in huvudet i tvättmaskinen och skrik Mjölby!", kom jag att tänka på. Finns det där spelet med huset som spelplan som du gjorde kvar?

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tror det. Kan i alla fall inte minnas att jag har kastat det.

    SvaraRadera