fredag 6 februari 2009

Ett numera ej existerande hus

Det här kortet är taget i dag på förmiddagen och bråten under snön framför skolmuséet i Leksberg var för bara två veckor sen ett 2-familjshus. På eftermiddagen var det någon som "i oförstånd" (polisens teori) tände på det. Just den kvällen skulle jag åka upp tiill Leksbergs kyrkogård och tända ett ljus på svärfars grav, men jag fick inse att det brann tillräckligt i Leksberg utan min medverkan. Lyckosamt nog skadade sig ingen i branden och även skolmuséet som betyder så mycket för många klarade sig. I dag gick jag till graven och tände mitt ljus. En nätt liten promenad på 16 500 steg med ryggsäck och i nysnö. Dessutom halt, trots broddar halkade jag omkull 7 gånger! Utan att skada mig och det är väl roligt?

5 kommentarer:

  1. Snubbel-humor är klassiskt! Papphammar och Johan Glans har förädlat den där konsten till perfektion. Hoppas du såg kul ut när du ramlade! Och bra att du inte skadade dig.

    SvaraRadera
  2. Alltså, det är rätt pnsamt att faklla omkull, första reaktion är allt "var det någon som såg mig?". Och sen funderar man på om man är skadad. Detta är ett av mina grubbel fn, varför reagerar man så?

    SvaraRadera
  3. Men såååååååå många steg! om du tar min stegräknare kommer du kunna lägga till 5000, tål att tänkas på eller?

    SvaraRadera
  4. Jag ska absolut överväga ditt erbjudande om det ser ut att bli hårt på upploppet.

    SvaraRadera
  5. Har just kommit tillbaka från en promenad med hela gänget på PG Min kollega gjorde bara en vurpa som gick i slowmotion. Vi hann alla se hur mjuk i kroppen hon blivit efter de senaste träningsveckorna

    SvaraRadera