torsdag 5 februari 2009

Brevlåda

Att fota annorlunda brevlådor är roligt, tycker jag. I höstas kom en uppmaning i Mariestads-Tidningen om att skicka in bilder på brevlådor. Eftersom det bara var jag som skickade in en bild (i alla fall var det bara min bild som publicerades) så kan man kanske anta att det är ett ganska smalt intresse? Den här brevlådan finns på Kinnekulle. Om jag skriver vid vilket tillfälle jag plåtade så gör jag mig enligt somliga skyldig till förhävelse. Vilket jag alltså gjorde i lokalpressen. (Men det var i alla fall 17/5 -08.) Man kan ju fundera på vad den här brevlådan har råkat ut för som föranlett alla lagningar. Storm, snöplog, älgar? Hur skulle man klassificera den på en modeshov? Grunge kanske?

8 kommentarer:

  1. Ja, inte har jag varit med "tidningsbudet" dit i alla fall..;)
    Förresten, synd med det där när posten en gång i tiden bytte ut alla sina brevlådor, eller heter det postlådor..!? du vet..;)

    LB

    SvaraRadera
  2. Brevlådor är de lådor dit Postverket levererar post, postlådor är uppsamlingsställen för den post som Postverket ska leverera. De gamla postlådorna hade ju sin charm, men de ny har en vänligare framtoning, mildare färg och ett smileutforming på luckan. Det är min inställning till saken i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Jag såg ett klotter en gång som jag tyckte var lite fyndigt. Dagens postlådor har en fördjupning i sig som bildar ordet "Post". I Linköping var det någon som en dag fortsatt på ordet "post" genom att skriva till "traumatiskt stressyndrom".

    SvaraRadera
  4. finns det något där mellan, eller är det det man söker..!?

    SvaraRadera
  5. ...vilken "post" det än är..!?

    SvaraRadera
  6. ...handlar det om kommunikation..!?

    SvaraRadera
  7. När är man "blogg"..;)

    SvaraRadera
  8. Pigg idé om att fylla på efter (haha) post-.Men nu vaknar morsan inom mig och vill upplysa om att roligt eller ej, detta är skadegörelse på statlig egendom. Men kul att se dig här, Dune!

    SvaraRadera